Gevarieerder beweging voor baby's met visolie


Baby's die de eerste twee maanden visvetzuren bij hun flesvoeding krijgenm bewegen gevarieerder dan kinderen die dit niet hebben gekregen. Dat wijst onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen uit. Voor moeders die borstvoeding geven (langer dan zes weken) was het effect nog sterker.

Uit een eerdere fase uit het onderzoek naar het effect van visvetzuren kwam al dat zwangere vrouwen die veel vis eten motorisch handiger kinderen krijgen. Aan het onderzoek deden ruim 300 kinderen uit Nederland mee. Het wijst ook uit dat prenatale voeding belangrijk is voor de ontwikkeling van kinderen. Kinderen hebben met visolie een betere motoriek en struikelen minder.

Visolie is als Omega3 verkrijgbaar in de winkel van Feeling-Healthy.net

Posted: Za - September 29, 2007 at 01:02 PM          


©